wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » Blog » Jak często wymieniać olej w ciągniku rolniczym?

Koronawirus ograniczenia

Witamy,


Staramy się pracować normalnie i wysyłać zamówiony towar na bieżąco. Może jednak dojść do opóźnień w pracy kurierów.
Proszę ograniczać zamówienia za pobraniem (płatność gotówką u kuriera). Można płacić kartą płatniczą u kuriera ale żeby do minimum ograniczyć kontakt odbiorca-kurier prosimy o płatności na konto lub przez płatności elektroniczne: Przelewy24 lub Paypal.

Wysyłka do paczkomatów odbywa się normalnie, a obecnie wprowadzamy nową ofertę z tańszymi paczkami w cenie 4,99 pln brutto przy zamówieniach powyżej
40 PLN


pozdrawiamy

alt
Dodatkowe opcje przeglądania
Kontakt
  • RAI-BUD S.C.
    Wydrowice 7
    49-100 Niemodlin
    (Teren RSP w Wydrowicach)
    NIP: 9910414430

  • E-mail:info@rai-bud.pl
  • Telefontel.: 668 547 362
    tel.: 662 207 711
    tel.: 502 394 446
  • Godziny działania sklepuod poniedziałku do piątku 8.00 - 16.00
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

 
Systemy płatności
  • PayPal
  • Przelewy24
  • BGŻ

Jak często wymieniać olej w ciągniku rolniczym?

Data dodania: 16-06-2020 Wyświetleń: 12 Nowoczesne maszyny rolnicze to sprzęt o dużej wartości, który jest niezbędny do prowadzenia wydajnego gospodarstwa i uzyskiwania dobrych wyników ekonomicznych. Sprawna praca wszystkich urządzeń oraz utrzymywanie ich w dobrym stanie technicznym to jeden z podstawowych warunków unikania kosztów napraw czy konieczności częstej ich wymiany.

Właściwe serwisowanie maszyn, od wymiany oleju do ciągnika rolniczego, po dbanie o dobry stan pasków napędowych kombajnu albo prawidłowe działanie przekładni zawsze leży w interesie użytkownika, a pozorne „oszczędności” w tym obszarze mogą skutkować dużymi wydatkami  w przyszłości. Do najważniejszych kwestii, którym należy poświęcić uwagę, należy regularna wymiana wszystkich elementów i materiałów zużywających się podczas normalnej eksploatacji. Przekonajmy się, jak często należy wymieniać olej w ciągniku rolniczymi i zobaczmy, dlaczego jest to tak ważne.
 

Dlaczego trzeba pamiętać o wymianie oleju w ciągniku rolniczym?


Ciągnik to podstawowe wyposażenie każdego gospodarstwa rolnego, niezależnie od profilu prowadzonej produkcji. Jest on niezbędny zarówno tam, gdzie skoncentrowano się na uprawie, jak i przy hodowli, warzywnictwie czy sadownictwie. Dzięki odpowiedniemu osprzętowi można za jego pomocą wykonywać nie tylko różne rodzaje potrzebnych prac, od orki po obsługę wozu paszowego, ale także wszelkie zadania transportowe, a nawet odśnieżać czy rozprowadzać sól drogową albo piasek.
 

Dobry stan ciągnika rolniczego może zagwarantować tylko jego odpowiednie serwisowanie i prawidłowa obsługa. Jednym z ważniejszych zadań, jakie stoją przed użytkownikiem, jest w tym przypadku systematyczna wymiana oleju. Warto pamiętać, że ciągniki są najczęściej eksploatowane w trudnych warunkach i przy dużym obciążeniu. Wysokie zapotrzebowanie na moc, jakie generują poszczególne zabiegi polowe lub gospodarcze oraz wykorzystywany przy nich osprzęt sprawiają, że silnik maszyny musi działać z maksimum wydajności przez dłuższy czas.
 

Okresy, w których należy wymieniać olej silnikowy, są bardzo różne i zależą zawsze od konkretnej konstrukcji. Czas, po jakim należy zmienić olej, jest określony przez producenta danego urządzenia i uwzględnia zwykle stopień złożoności silnika i jego wysilenie. W niektórych przypadkach olej powinien być zmieniany już po kilkudziesięciu motogodzinach (mtg), zdarzają się także konstrukcje, gdzie wymiana jest potrzebna dopiero, gdy sprzęt przepracuje kilkaset mtg.
 

Zazwyczaj olej wymienia się przed rozpoczęciem prac polowych, czyli wczesną wiosną. W intensywnie eksploatowanym sprzęcie może to być jednak konieczne nawet kilka razy do roku. Jeśli ciągnik jest wykorzystywany przez cały rok, np. przy obsłudze hodowli, pracach transportowych czy gospodarskich, dobrym rozwiązaniem jest wykonanie serwisu olejowego także przed zimą.
 

Jaka jest rola oleju silnikowego?


Nowoczesne silniki są stosunkowo wrażliwe na jakość używanego oleju. Jest to spowodowane kilkoma czynnikami. Przede wszystkim ich konstrukcja jest zoptymalizowana pod kątem maksymalnej oszczędności paliwa, a zarazem dostarczania dużej ilości mocy. Sprawia to, że wszystkie elementy jednostki napędowej są projektowane tak, by były możliwie lekkie i wytrzymałe, a zarazem generowały jak najmniejsze opory podczas pracy. Pociąga to za sobą konieczność odpowiedniego smarowania, dobrego odprowadzania temperatury oraz wypłukiwania potencjalnych osadów i zanieczyszczeń.
 

Olej musi więc pokrywać równomiernym tzw. filmem olejowym wszystkie elementy narażone na powstawanie zwiększonego tarcia. Żeby było to możliwe, musi mieć zawsze odpowiednią lepkość. Daje to możliwość dobrego przylegania do powierzchni i co najważniejsze jak najszybszego docierania do wszystkich zakamarków nierzadko dość skomplikowanych konstrukcji.
 

Wpływ na prawidłową lepkość ma nie tylko właściwy skład oleju silnikowego, ale również pojawiające się w nim zanieczyszczenia. Problemem są tu zarówno związki powstające podczas spalania w postaci cząstek stałych, jak i efekty ścierania się elementów metalowych, drobiny pochodzące z uszczelek, a niejednokrotnie także zanieczyszczenia przedostające się do silnika wraz z powietrzem.
 

Wiele pojawiających się w jednostce napędowej zanieczyszczeń jest wychwytywanych przez filtr oleju. Jego wydajność jest ograniczona, a z czasem zdolność skutecznego separowania ciał obcych maleje. Problemem jest również zmiana właściwości oleju pod wpływem długotrwałego działania wysokich temperatur. Systematyczne pogarszanie się jakości oleju, a zatem smarowania i odprowadzania ciepła bezpośrednio z powierzchni współpracujących elementów, ma podstawowe znaczenie dla trwałości silnika. Przekłada się to na bieżące efekty pracy – wpływa na zwiększenie oporów i podniesienie spalania, działa również długofalowo, powodując szybsze zużycie silnika i znacznie przyspieszając perspektywę remontu.
 

Warto pamiętać, że wymieniany olej  powinien być zawsze ściśle dopasowany do danych podanych przez producenta ciągnika pod względem typu silnika, wymagań co do lepkości i wytrzymałości temperaturowej oraz jej zakresu. Stosowanie nieodpowiedniego oleju nie zapewni dobrych parametrów pracy, a w niektórych przypadkach może nawet zwiększyć ryzyko uszkodzeń. Równie istotne jest stosowanie dobrej jakości filtra oleju.
 

Regularna wymiana oleju silnikowego zgodnie z zaleceniami producenta jest najlepszym sposobem na uniknięcie awarii i przedłużenie trwałości sprzętu. Inwestycja w dobry olej o właściwych parametrach będzie zawsze procentować w przyszłości. Zadbany ciągnik nie tylko posłuży dłużej, ale też łatwiej będzie go odsprzedać za dobrą cenę.


Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Blog
Promocja dnia
PromocjaFUCHS AGRIFARM MOT 10W40 20L CARGO 1040MC-zw.jpg

FUCHS AGRIFARM MOT 10W40MC 20L

365,00 zł363,62 zł brutto295,63 zł netto
PromocjaRozrusznik FENDT przekładniowy

Rozrusznik FENDT przekładniowy

360,22 zł439,23 zł brutto357,10 zł netto
Promocje
PromocjaFUCHS AGRIFARM 80W90 20L

FUCHS AGRIFARM 80W90 20L350,00 zł352,00 zł brutto286,18 zł netto

PromocjaFUCHS AGRIFARM MOT 10W40 20L CARGO 1040MC-zw.jpg

FUCHS AGRIFARM MOT 10W40MC 20L365,00 zł363,62 zł brutto295,63 zł netto

PromocjaFiltr oleju zam.LF9009

Filtr oleju zam.LF9009260,00 zł220,00 zł brutto178,86 zł netto

PromocjaDluto prawe 053090

Dłuto prawe 05309017,00 zł15,01 zł brutto12,20 zł netto

PromocjaLemiesz prawy 16

Lemiesz prawy 16" 07300496,80 zł85,00 zł brutto69,11 zł netto

PromocjaRozrusznik FENDT przekładniowy

Rozrusznik FENDT przekładniowy360,22 zł439,23 zł brutto357,10 zł netto

123456
Producenci
CentraDONGHUATotal oleje i smary
RAI-BUD S.C.