wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » Blog » Jak dobrać smar do łożyska?
Promocje
1
PromocjaTotal DYNATRANS MPV 20l.

Total DYNATRANS MPV 20l.470,00 zł430,00 zł brutto349,59 zł netto

PromocjaFUCHS AGRIFARM MOT 10W40 20L CARGO 1040MC-zw.jpg

FUCHS AGRIFARM MOT 10W40MC 20L456,30 zł523,80 zł brutto425,85 zł netto

PromocjaLemiesz prawy 16

Lemiesz prawy 16 073004121,00 zł106,30 zł brutto86,42 zł netto

PromocjaRozrusznik FENDT przekładniowy

Rozrusznik FENDT przekładniowy450,30 zł549,00 zł brutto446,34 zł netto

Dodatkowe opcje przeglądania
Kontakt
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

 
Systemy płatności
  • Przelewy24
  • BGŻ

Jak dobrać smar do łożyska?

Data dodania: 30-09-2022 Wyświetleń: 204

Właściwe smarowanie łożysk jest bardzo ważnym zadaniem, gdyż w dużej mierze wpływa na ich trwałość. Zdecydowana ilość awarii jest powiązana z błędami wynikającymi z doboru smaru oraz sposobem smarowania.



Od czego zależy wybór właściwego smaru?

Niemal wszystkie łożyska wymagają odpowiedniego smarowania. Zastosowanie odpowiedniego środka smarnego skutecznie zmniejsza zużycie łożysk, zabezpiecza przed korozją, jak również odprowadza ciepło z pracujących powierzchni. Dobór właściwego smaru oraz jego ilości jest uzależniona od kilku czynników. Istotną sprawą jest typ łożyska i jego wielkość. Niemniej ważne jest miejsce aplikacji, obciążenia, olej bazowy, jak i dopuszczalne luzy. Temperatura oraz warunki, w jakich pracuje łożysko, również powinny być brane pod uwagę przy wyborze smaru. Należy zwrócić szczególną uwagę na to, czy smar będzie narażony na kontakt z różnego typu czynnikami zewnętrznymi. Odpowiedni rodzaj smaru znajdziemy w firmie RAI-BUD S.C.

Jakie mogą być skutki złego smaru?

Odpowiednie smarowanie łożyska usprawnia jego działanie oraz sprawia, że jest w stanie dłużej pracować. Ponadto w dużym stopniu przyczynia się do zmniejszenia jakichkolwiek uszkodzeń. Istotną sprawą mającą wpływ na żywotność łożyska jest nie tylko rodzaj, ale i ilość podanego środka. Zarówno zbyt mała ilość smaru, jak i jego nadmiar może okazać się szkodliwy. Dzięki smarowaniu zwiększony jest poślizg, a tym samym zmniejszona zostaje siła tarcia. Źle dobrany smar lub jego nieprawidłowa aplikacja może się przyczynić do awarii. Jeśli nie zostanie on dostosowany do konkretnego typu łożyska, może doprowadzić do podwyższenia jego temperatury. Skutkiem takiego działania może być szybsze ścieranie się elementów łożyska i skrócenie jego okresu użytkowania.


Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Blog
RAI-BUD S.C.
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu