wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » Blog » Jaki olej do mechanizmu różnicowego?
Promocje
1
PromocjaTotal DYNATRANS MPV 20l.

Total DYNATRANS MPV 20l.470,00 zł430,00 zł brutto349,59 zł netto

PromocjaFUCHS RENOLIN HVI46 20L

FUCHS RENOLIN HVI46 20L375,00 zł451,30 zł brutto366,91 zł netto

PromocjaLemiesz prawy 16

Lemiesz prawy 16 073004121,00 zł106,30 zł brutto86,42 zł netto

Dodatkowe opcje przeglądania
Kontakt
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

 
Systemy płatności
  • Przelewy24
  • BGŻ

Jaki olej do mechanizmu różnicowego?

Data dodania: 17-11-2022 Wyświetleń: 148
Dyferencjał (mechanizm różnicowy) umożliwia pojazdowi sprawne pokonywanie zakrętów. Układ kół zębatych dostosowuje prędkość kół do pokonywanego przez nich dystansu w trakcie skręcania osi napędowej. Mechanizm ten, jak każdą przekładnię, trzeba właściwie smarować.


Cechy oleju do dyferencjału

Zadaniem oleju jest przede wszystkim niwelowanie tarć i wibracji układu podczas pracy, odprowadzanie nadmiernego ciepła, ciągłe smarowanie elementów, usuwanie zanieczyszczeń i ochrona przed korozją. Należy wybrać właściwą lepkość i klasę jakości oleju.

Obecnie stosowane są głównie dwie klasy jakości: GL-4 i GL-5, których nie powinno się używać zamiennie. GL-5 zawiera więcej dodatków, które mogą wpływać na korodowanie elementów. Na rynku dostępne są oleje przekładniowe, które spełniają wymagania dla obu tych klas i są bezpieczne dla dyferencjału. Z kolei lepkość najczęściej podawana jest w specyfikacjach producenta i to ona powinna być wyznacznikiem wyboru oleju. Najczęściej stosowane oleje mają klasę lepkości od 75W wzwyż dla warunków zimowych i 90 oraz 140 dla warunków letnich, np. 75W140.

Oleje oznaczone skrótem LS lub LSD wykorzystywane są w mechanizmach o ograniczonym poślizgu. Oznaczenie ATF wskazuje na olej przeznaczony do aut z automatycznymi skrzyniami biegów.

Kiedy  wymieniać olej do mechanizmu różnicowego?

Wszystko tak naprawdę zależy od wskazań producenta i rodzaju dyferencjału. Z reguły zaleca się kontrolę oleju i jego wymianę po zakupie używanego auta oraz w sytuacji, gdy mechanizm miał długi kontakt z wodą. Wymiana jest konieczna także wtedy, gdy woda dostała się do środka układu. Dla aut terenowych i sportowych zaleca się wymianę częściej niż wskazuje instrukcja. Jeśli nie wiadomo kiedy i jak wymieniać olej, należy zwrócić się do wykwalifikowanego mechanika o pomoc.


Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Blog
RAI-BUD S.C.
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu