wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » Blog » Jaki olej do mechanizmu różnicowego?
Promocje
1
PromocjaRozrusznik FENDT przekładniowy

Rozrusznik FENDT przekładniowy450,30 zł549,00 zł brutto446,34 zł netto

Dodatkowe opcje przeglądania
Kontakt
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

 
Systemy płatności
  • PayPal
  • Przelewy24
  • BGŻ

Jaki olej do mechanizmu różnicowego?

Data dodania: 17-11-2022 Wyświetleń: 94
Dyferencjał (mechanizm różnicowy) umożliwia pojazdowi sprawne pokonywanie zakrętów. Układ kół zębatych dostosowuje prędkość kół do pokonywanego przez nich dystansu w trakcie skręcania osi napędowej. Mechanizm ten, jak każdą przekładnię, trzeba właściwie smarować.

Cechy oleju do dyferencjału

Zadaniem oleju jest przede wszystkim niwelowanie tarć i wibracji układu podczas pracy, odprowadzanie nadmiernego ciepła, ciągłe smarowanie elementów, usuwanie zanieczyszczeń i ochrona przed korozją. Należy wybrać właściwą lepkość i klasę jakości oleju.

Obecnie stosowane są głównie dwie klasy jakości: GL-4 i GL-5, których nie powinno się używać zamiennie. GL-5 zawiera więcej dodatków, które mogą wpływać na korodowanie elementów. Na rynku dostępne są oleje przekładniowe, które spełniają wymagania dla obu tych klas i są bezpieczne dla dyferencjału. Z kolei lepkość najczęściej podawana jest w specyfikacjach producenta i to ona powinna być wyznacznikiem wyboru oleju. Najczęściej stosowane oleje mają klasę lepkości od 75W wzwyż dla warunków zimowych i 90 oraz 140 dla warunków letnich, np. 75W140.

Oleje oznaczone skrótem LS lub LSD wykorzystywane są w mechanizmach o ograniczonym poślizgu. Oznaczenie ATF wskazuje na olej przeznaczony do aut z automatycznymi skrzyniami biegów.

Kiedy  wymieniać olej do mechanizmu różnicowego?

Wszystko tak naprawdę zależy od wskazań producenta i rodzaju dyferencjału. Z reguły zaleca się kontrolę oleju i jego wymianę po zakupie używanego auta oraz w sytuacji, gdy mechanizm miał długi kontakt z wodą. Wymiana jest konieczna także wtedy, gdy woda dostała się do środka układu. Dla aut terenowych i sportowych zaleca się wymianę częściej niż wskazuje instrukcja. Jeśli nie wiadomo kiedy i jak wymieniać olej, należy zwrócić się do wykwalifikowanego mechanika o pomoc.


Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Blog
[ RAI-BUD S.C. czesci do maszyn rolniczych i budowlanych ]
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu