wyszukiwanie zaawansowane
1 » 2 » Lepkość oleju. O czym nam mówi?3

Dodatkowe opcje przeglądania

Kontakt

  • RAI-BUD S.C.
    Wydrowice 7
    49-100 Niemodlin
    (Teren RSP w Wydrowicach)

    NIP: 9910414430
  • E-mail:info@rai-bud.pl
  • Telefontel.: 668 547 362
    tel.: 662 207 711
    tel.: 502 394 446
  • Godziny działania sklepuod poniedziałku do piątku 8.00 - 16.00

Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

 

Systemy płatności


  • PayPal
  • Przelewy24

Lepkość oleju. O czym nam mówi?

Data dodania: 03-09-2019 Wyświetleń: 33 Najogólniej rzecz ujmując, olej silnikowy odpowiedzialny jest za prawidłowe funkcjonowanie silnika samochodowego. Mając to na uwadze, warto zadbać aby ten, który wybierzemy do własnego auta, charakteryzował się możliwie najlepszymi parametrami. Cechą, na którą należy zwrócić uwagę podczas poszukiwań oleju silnikowego jest jego lepkość. To właśnie ona pozwoli nam określić, w jaki sposób zachowa się olej w określonej temperaturze oraz wyrazi łatwość jego przepływu.

 

Co z tą lepkością?  

 

Warto zaznaczyć, że lepkość odgrywa znaczącą rolę w prawidłowym funkcjonowaniu układu smarowania silnika. Mianem lepkości określa się opór, który olej stawia podczas przepływu. Zależność jest prosta: im mniejszy opór oleju, tym mniejsze straty na mocy silnika, a im większy – tym lepiej konstrukcja silnika zabezpieczona jest przed eksploatacją. Mała lepkość może przyczynić się do zerwania tzw. filmu olejowego, czyli warstwy odpowiadającej za ochronę poszczególnych, współpracujących ze sobą elementów silnika. Z kolei olej, który charakteryzuje się zbyt dużą lepkością może mieć problemy z późnym docieraniem do elementów smarnych silnika – zwłaszcza w niskich temperaturach i nierzadko prowadzi do zrywania filmu olejowego na dużych obrotach.  
 

Klasy lepkości oleju silnikowego

 

Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych określiło odpowiednie normy, jakie należy stosować w kontekście lepkości oleju silnikowego. Klasyfikacja dzieli się na zimowe oraz letnie. Zimowe zapisywane są liczbami i literą W, a letnie opisywane są samymi liczbami. Współcześnie używa się olejów wielosezonowych, oznaczanych zarówno znakiem zimowym (0W), jak i letnim. Im wyższa cyfra, tym olej wykazuje się większą lepkością. Należy przy tym pamiętać, że wzrost lepkości jest równoznaczny ze wzrostem zużycia paliwa.

Posiadanie płynnego lub lepkiego oleju ma swoje plusy i minusy. Dysponowanie cieczą o wysokiej lepkości nie zawsze jest potrzebne, dlatego ta wartość powinna być dostosowana do zaleceń producenta samochodu. Odpowiednio dobrany olej znacząco wpływa na zachowanie samochodu podczas jazdy zarówno zimą, jak i latem.


Przejdź do strony głównej

Promocja dnia

FUCHS AGRIFARM 80W90 20L

FUCHS AGRIFARM 80W90 20L

350,00 zł320,00 zł brutto260,16 zł netto
Rozrusznik FENDT przekładniowy

Rozrusznik FENDT przekładniowy

360,22 zł330,00 zł brutto268,29 zł netto

Promocje

FUCHS AGRIFARM 80W90 20L

FUCHS AGRIFARM 80W90 20L350,00 zł320,00 zł brutto260,16 zł netto

FUCHS AGRIFARM MOT 10W40 20L CARGO 1040MC-zw.jpg

FUCHS AGRIFARM MOT 10W40MC 20L365,00 zł330,56 zł brutto268,75 zł netto

FUCHS RENOLIN HVI46 20L

FUCHS RENOLIN HVI46 20L300,00 zł285,00 zł brutto231,71 zł netto

Rozrusznik FENDT przekładniowy

Rozrusznik FENDT przekładniowy360,22 zł330,00 zł brutto268,29 zł netto

12345

Producenci

CentraDONGHUATotal oleje i smary