Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.
Eksploatacja maszyn rolniczych i przemysłowych wiąże się koniecznością użytkowania i okresowej wymiany różnego typu olejów. W naszym sklepie znajdą Państwo szeroki wybór olejów przekładniowo-hydraulicznych, olejów do przekładni zębatych, olejów do mechanizmów różnicowych. Produkty hydrauliczne są potrzebne w układach hydraulicznych i tłumiących. Oleje przekładniowe chronią skrzynię biegów. Preparaty silnikowe zabezpieczają natomiast centralny element każdej maszyny – silnik. Warto podkreślić, że silniki maszyn rolniczych i przemysłowych należą do jednych z najbardziej obciążonych silników. Aby zadbać o ich prawidłowe funkcjonowanie, należy stosować specjalistyczne oleje i smary przeznaczone do pracy w najcięższych warunkach. W naszym sklepie znajdą Państwo duży wybór olejów i smarów do maszyn rolniczych i przemysłowych pochodzących od renomowanych producentów.
Oleje silnikowe Total, Orlen czy Lotos doceniło już wielu naszych Klientów. Stosowanie najwyższej jakości produktów chroni maszynę przed awarią i zapewnia jej długoletnie działanie. Bardzo popularnym olejem silnikowym jest wielozadaniowy olej Orlen Platinum, przeznaczony do maszyn rolniczych z silnikiem Diesla o dużej mocy. Zastosowanie olejów silnikowych Orlen Platinum gwarantuje maksymalną ochronę silnika. Zachęcamy do zapoznania się z asortymentem naszego sklepu oraz szczegółowym opisem poszczególnych produktów, ich właściwości i zakresu zastosowania.
Większość osób zdaje sobie sprawę z powszechnego stosowania olejów silnikowych w pojazdach, ale może nie do końca wszyscy wiedzą, jakie funkcje pełnią te produkty. Ich głównym zadaniem jest tworzenie trwałego filmu smarnego: oleje redukują tarcie w silnikach i zapobiegają zacieraniu elementów silnika. Inną ważną funkcją olejów w silnikach jest odprowadzanie ciepła: płyny te chłodzą rozgrzane elementy i podtrzymują w silniku temperaturę na bezpiecznym poziomie. Oleje silnikowe zapewniają również ochronę przed korozją (dotyczy to szczególnie elementów wykonanych z metali kolorowych np. panewek) oraz szczelność komory spalania (dzięki odpowiedniemu ciśnieniu sprężania). Co równie istotne, oleje silnikowe utrzymują silnik w czystości, m.in. zapobiegając odkładaniu się w nim zanieczyszczeń: zanieczyszczenia te są rozpuszczane w oleju i usuwane wraz z nim przy wymianie oleju w pojeździe. Dlatego też tak ważna jest regularna wymiana oleju silnikowego w samochodach.
W naszej ofercie znajdują się także oleje przekładniowo-hydrauliczne, które zostały stworzone z myślą o pojazdach, w których układ hydrauliczny, przekładnia, sprzęgła oraz mokre hamulce smarowane są przy użyciu jednego układu olejowego. Do tego typu pojazdów należą na przykład ciągniki rolnicze.
Oleje hydrauliczno-przekładniowe charakteryzują się niewielką skłonnością do pienienia się, co jest bardzo istotną kwestią, gdy olej stosowany jest we wspólnym obiegu z hydrauliką siłową. Oferowane w naszym sklepie produkty nadają się do szerokiej grupy maszyn budowlanych i rolniczych. Użycie oleju przekładniowo-hydraulicznego pozwala skutecznie ograniczyć liczbę środków smarnych. Znajdą Państwo u nas również oleje hydrauliczne Total i oleje przekładniowe tego producenta.
Oleje przekładniowo-hydrauliczne zapewniają efektywne przekazywanie momentu obrotowego i przenoszenie siły w przekładniach zębatych. Mają one odpowiednią lepkość i odporność na ścinanie, aby zapewnić płynne i skuteczne działanie przekładni. Oleje hydrauliczno-przekładniowe są formułowane tak, aby wytrzymać wysokie obciążenia, duże temperatury i wymagające warunki pracy. Odporność na takie czynniki zapewnia niezawodność i trwałość przekładni.
W zależności od konstrukcji, wyróżniamy kilka typów przekładni. Przekładnie zębate to proste w budowie konstrukcje, które jednak używane są po dziś dzień szeroko w przemyśle, rolnictwie czy motoryzacji. Zasada ich działania opiera się na przenoszeniu ruchu obrotowego z jednego, czynnego koła zębatego na drugie, bierne. Oleje do przekładni zębatych są niezbędne do ich prawidłowego funkcjonowania. Zabezpieczają przed tarciem sąsiadujące ze sobą metalowe elementy. Warto dodać, że ich użycie dotyczy zdecydowanie większych obciążeń w porównaniu do olejów hydraulicznych. Stosuje się je zwykle w przekładniach mechanicznych. Zmniejszają one tarcie i tym samym zużywanie się przekładni, a także polepszają odprowadzanie ciepła wytworzonego poprzez tarcie. Biorąc pod uwagę zastosowanie, oleje do przekładni dzieli się na te, które są stosowane w przemyśle i te używane w motoryzacji. Mają one inne klasyfikacje.
Oleje do przekładni zębatych mają zwykle wysoką lepkość, co pozwala na skuteczne smarowanie zębów przekładni. Cecha ta jest niezwykle istotna, ponieważ podzespoły generują duże obciążenia i wymagają oleju o odpowiedniej konsystencji. Lepka substancja może utrzymać się na powierzchniach zębów, zmniejszając tarcie i zużycie.
Koła napędowe przekładni narażone są na siły tarcia i korozję. W niektórych sytuacjach uzasadnione jest użycie smaru do przekładni. Przy porównywaniu różnych produktów warto zwrócić uwagę m.in. na ich odporność na ścieranie i utlenianie, przyczepność czy konsystencję. To właśnie według konsystencji smary dzielą się na cztery grupy. Są to smary: płynne, bardzo miękkie, miękkie i średnio twarde. Dobry smar do przekładni zębatych powinien też być dźwiękochłonny i zapewniać płynną pracę maszyny rolniczej. Przy analizie jego składu dobrze jest zwrócić uwagę na specjalne dodatki chroniące przed zużyciem, zatarciami czy korozją. Dodajmy, że przy wyborze smaru należy uwzględnić warunki pracy przekładni: temperaturę, ciśnienie, obecność wody. Ważny jest też potencjalny kontakt przekładni z substancjami chemicznymi, które mogą doprowadzić do korozji czy uszkodzenia powierzchni metali.
W skład smarów do przekładni wchodzą też specjalne dodatki, które zapewniają skuteczne przekazywanie momentu obrotowego i redukują tarcie. Właściwości przekładniowe smarów umożliwiają płynne działanie przekładni, zmniejszają hałas i zapewniają optymalną wydajność przekładni.
W ofercie naszego sklepu mamy także szeroki wybór olejów do mechanizmów różnicowych, czyli specjalnych przekładni zębatych wykorzystywanych przede wszystkim w samochodach. Pomagają one w utrzymywaniu prawidłowego toru jazdy, czyli przekazywaniu momentu obrotowego jednakowo na oba koła. Podobnie jak w przypadku każdej przekładni, dyferencjał (inna nazwa mechanizmu różnicowego) wymaga regularnej konserwacji i smarowania. Zadaniem oleju jest obniżanie tarcia i wibracji – jego częsta wymiana jest zalecana w szczególności w przypadku aut sportowych czy terenowych, czyli takich, w których przekładnie są poddawane wysokim obciążeniom.
Oleje do mechanizmów różnicowych mają zwykle wysoką lepkość, co oznacza, że utrzymują swoje właściwości smarujące nawet pod wysokimi obciążeniami i temperaturami. To zapewnia optymalną ochronę i smarowanie elementów podzespołu. Produkty te zawierają dodatki, które chronią części maszyn przed zużyciem, korozją i utlenianiem. Takie substancje tworzą warstwę ochronną na powierzchniach elementów, zapobiegając tarciu, zużyciu i uszkodzeniom.
Jeśli potrzebują Państwo pomocy przy doborze oleju silnikowego lub przekładniowo-hydraulicznego, służymy naszym fachowym doradztwem. Zapraszamy do kontaktu z naszą firmą.
Odpowiednie oleje do mechanizmów różnicowych są kluczowe dla prawidłowego działania dyferencjałów, które gwarantują równomierny rozkład momentu obrotowego na kołach samochodu, co ma istotne znaczenie dla utrzymania stabilności i bezpieczeństwa jazdy. Oleje przeznaczone do przekładni zębatych służą ochronie przed przyspieszonym zużyciem i uszkodzeniami mechanicznymi, zapewniając jednocześnie płynność pracy i zmniejszając ryzyko wystąpienia awarii. Wielozadaniowe oleje przekładniowo-hydrauliczne znajdują zastosowanie w różnych systemach maszyn, co pozwala na ograniczenie ilości stosowanych smarów, co przynosi korzyści ekonomiczne. Smarowanie przekładni ma ogromne znaczenie, a właściwie dobrany smar gwarantuje ochronę przed korozją, zmniejszenie tarcia i hałasu, co wpływa na wydłużenie żywotności maszyn.