wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » Blog » Paski wielofunkcyjne w ciągnikach i kombajnach
Promocje
1
PromocjaTotal DYNATRANS MPV 20l.

Total DYNATRANS MPV 20l.470,00 zł430,00 zł brutto349,59 zł netto

PromocjaFUCHS RENOLIN HVI46 20L

FUCHS RENOLIN HVI46 20L375,00 zł451,30 zł brutto366,91 zł netto

PromocjaDluto prawe 053090

Dłuto prawe 05309021,30 zł18,80 zł brutto15,28 zł netto

PromocjaLemiesz prawy 16

Lemiesz prawy 16 073004121,00 zł106,30 zł brutto86,42 zł netto

Dodatkowe opcje przeglądania
Kontakt
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

 
Systemy płatności
  • Przelewy24
  • BGŻ

Paski wielofunkcyjne w ciągnikach i kombajnach

Data dodania: 12-12-2019 Wyświetleń: 448

W wielu maszynach rolniczych przekazywanie napędu do poszczególnych podzespołów jest realizowane za pomocą pasów klinowych. Są one stosowane zarówno w silnikach oraz osprzęcie silników, napędzając pompy, alternatory czy wentylatory, jak i w zespołach roboczych. Paski klinowe znajdziemy w ciągnikach rolniczych, ładowarkach czołowych, kombajnach do zbioru zboża, kukurydzy czy buraków, a często również w paszowozach czy sieczkarniach. W sprzęcie rolniczym znajdują zastosowanie zarówno klasyczne paski klinowe, jak i paski wielofunkcyjne, czyli wielorowkowe. Przyjrzyjmy się ich działaniu i zobaczmy, gdzie się ona przydają.



Charakterystyka pasów klinowych i wielorowkowych


Paski klinowe to jeden z elementów przekładni cięgnowych. Służą one do przenoszenia napędu za pomocą różnych cięgien, wykorzystując tarcie lub specjalnie wyprofilowane uzębienie. Przekładnie cięgnowe mają tę zaletę, że pozwalają na bardzo efektywne przenoszenie mocy, przy niewielkich rozmiarach oraz masie. Dzięki swojej lekkości nie zwiększają masy maszyny, a jednocześnie mają wysoką wytrzymałość i zapewniają niską bezwładność i straty mocy.

Pasek klinowy działa dzięki tarciu występującemu między ściankami rowka w kole pasowym a bocznym powierzchniami pasa. Takie rozwiązanie sprawia, że powierzchnia styku pasa i koła jest bardzo duża w porównaniu z szerokością pasa. Jednocześnie samo koło i pas pozostają dość wąskie. Ważnym elementem wpływającym na sprawność takiej przekładni, jest również odpowiedni naciąg pasa, dzięki któremu można znacznie ograniczyć ewentualne poślizgi.

W przypadku pasów wielorowkowych powierzchnia styku jest znacznie większa. Mogą więc one przenosić znaczną moc oraz działać z dużymi prędkościami.

Pasy klinowe i wielorowkowe są zwykle wykonane z elastomerów, co pomaga w dobrym przyleganiu do koła pasowego. Dla zapewnienia odpowiedniej wytrzymałości na zerwanie elastomer bywa wzmacniany np. włóknem szklanym, a we wnętrzu pasa jest umieszczony specjalny stalowy lub tworzywowy kord.

Wśród różnych maszyn rolniczych najwięcej różnych pasów klinowych stosuje się w kombajnach. Służą one nie tylko do napędu typowego osprzętu (wentylatorów, pomp itp.), ale przede wszystkim różnych elementów roboczych. Paski znajdziemy m.in. w napędzie roztrząsaczy słomy, ślimaka wysypu zboża, przenośników, wialni i dmuchaw.


Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Blog
RAI-BUD S.C.
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu