wyszukiwanie zaawansowane
1 » 2 » Sposoby klasyfikacji olejów przekładniowych3

Dodatkowe opcje przeglądania

Kontakt

  • RAI-BUD S.C.
    Wydrowice 7
    49-100 Niemodlin
    (Teren RSP w Wydrowicach)

    NIP: 9910414430
  • E-mail:info@rai-bud.pl
  • Telefontel.: 668 547 362
    tel.: 662 207 711
    tel.: 502 394 446
  • Godziny działania sklepuod poniedziałku do piątku 8.00 - 16.00

Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

 

Systemy płatności


  • PayPal
  • Przelewy24

Sposoby klasyfikacji olejów przekładniowych

Data dodania: 10-06-2019 Wyświetleń: 29 Oleje przekładniowe znajdują zastosowanie w każdym pojeździe i spełniają te same funkcje: chłodzą, zabezpieczają skrzynię biegów, zmniejszają hałas oraz stanowią ochronę przed zabrudzeniami. Ich klasyfikacja jest oznaczona za pomocą liter i cyfr, które określają jakość i lepkość produktu.

Klasyfikacja lepkościowa i jakościowa

 

Klasyfikacja lepkościowa SAE posiada oznaczenie światowe i jest dobierana na podstawie zaleceń producenta. Określa ona właściwości wysoko i niskotemperaturowe oleju. Klasy są określane przez dwie cyfry i jedną literę np. lepkość zimowa to 75W, gdzie W oznacza “winter”. Wyróżnia się klasy lepkości 70, 75, 80, 85, 90, 110, 140, 190, 250. W Polsce najczęściej stosowany jest olej o oznaczeniach w granicach 75-100.

 

Inną klasyfikacją olejów przekładniowych jest rozróżnienie jakościowe API określone przez normę amerykańską. Klasy jakości służą do opisania zawartości dodatków i uszlachetniaczy. Wyznacza sześć rodzajów oznaczonych literami GL:

  • API GL-1 - olej stosowany do pracy pod małym obciążeniem i w podstawowych warunkach
  • API GL-2 - posiada minimalne dodatki antykorozyjne i przeciwspieniające
  • API GL-3 - zwiększona smarowność i odporność na zużycie; jest wykorzystywany w niezbyt obciążonych skrzyniach biegów
  • API GL-4 - najczęściej stosowany olej przekładniowy w manualnych skrzyniach biegów
  • API GL-5 - wykorzystywany w przekładniach pracujących pod średnimi lub dużymi obciążeniami
  • API GL-6 - przeznaczony do pracy przekładni w ekstremalnych warunkach; rzadko spotykany

 

Oleje przekładniowe zapewniają prawidłowe funkcjonowanie silnika nawet w najcięższych warunkach. Są stosowane zarówno w maszynach rolniczych, jak i przemysłowych. Zaleca się wymianę oleju po przejechaniu 80-100 tysięcy kilometrów


Przejdź do strony głównej

Promocja dnia

FUCHS AGRIFARM 80W90 20L

FUCHS AGRIFARM 80W90 20L

350,00 zł320,00 zł brutto260,16 zł netto
Rozrusznik FENDT przekładniowy

Rozrusznik FENDT przekładniowy

360,22 zł330,00 zł brutto268,29 zł netto

Promocje

FUCHS AGRIFARM 80W90 20L

FUCHS AGRIFARM 80W90 20L350,00 zł320,00 zł brutto260,16 zł netto

FUCHS AGRIFARM MOT 10W40 20L CARGO 1040MC-zw.jpg

FUCHS AGRIFARM MOT 10W40MC 20L365,00 zł330,56 zł brutto268,75 zł netto

FUCHS RENOLIN HVI46 20L

FUCHS RENOLIN HVI46 20L300,00 zł285,00 zł brutto231,71 zł netto

Rozrusznik FENDT przekładniowy

Rozrusznik FENDT przekładniowy360,22 zł330,00 zł brutto268,29 zł netto

12345

Producenci

CentraDONGHUATotal oleje i smary