wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » Blog » Sposoby klasyfikacji olejów przekładniowych
Promocje
1
PromocjaFUCHS AGRIFARM MOT 10W40 20L CARGO 1040MC-zw.jpg

FUCHS AGRIFARM MOT 10W40MC 20L456,30 zł523,80 zł brutto425,85 zł netto

PromocjaFUCHS RENOLIN HVI46 20L

FUCHS RENOLIN HVI46 20L375,00 zł451,30 zł brutto366,91 zł netto

PromocjaFiltr powietrza 071525

Filtr kabiny 071525122,00 zł49,00 zł brutto39,84 zł netto

PromocjaDluto prawe 053090

Dłuto prawe 05309021,30 zł18,80 zł brutto15,28 zł netto

PromocjaRozrusznik FENDT przekładniowy

Rozrusznik FENDT przekładniowy450,30 zł549,00 zł brutto446,34 zł netto

Dodatkowe opcje przeglądania
Kontakt
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

 
Systemy płatności
  • Przelewy24
  • BGŻ

Sposoby klasyfikacji olejów przekładniowych

Data dodania: 10-06-2019 Wyświetleń: 573
Oleje przekładniowe znajdują zastosowanie w każdym pojeździe i spełniają te same funkcje: chłodzą, zabezpieczają skrzynię biegów, zmniejszają hałas oraz stanowią ochronę przed zabrudzeniami. Ich klasyfikacja jest oznaczona za pomocą liter i cyfr, które określają jakość i lepkość produktu.


Klasyfikacja lepkościowa i jakościowa


Klasyfikacja lepkościowa SAE posiada oznaczenie światowe i jest dobierana na podstawie zaleceń producenta. Określa ona właściwości wysoko i niskotemperaturowe oleju. Klasy są określane przez dwie cyfry i jedną literę np. lepkość zimowa to 75W, gdzie W oznacza „winter”. Wyróżnia się klasy lepkości 70, 75, 80, 85, 90, 110, 140, 190, 250. W Polsce najczęściej stosowany jest olej o oznaczeniach w granicach 75-100.

Inną klasyfikacją olejów przekładniowych jest rozróżnienie jakościowe API określone przez normę amerykańską. Klasy jakości służą do opisania zawartości dodatków i uszlachetniaczy. Wyznacza sześć rodzajów oznaczonych literami GL:

  • API GL-1 - olej stosowany do pracy pod małym obciążeniem i w podstawowych warunkach,
  • API GL-2 - posiada minimalne dodatki antykorozyjne i przeciwspieniające,
  • API GL-3 - zwiększona smarowność i odporność na zużycie; jest wykorzystywany w niezbyt obciążonych skrzyniach biegów,
  • API GL-4 - najczęściej stosowany olej przekładniowy w manualnych skrzyniach biegów,
  • API GL-5 - wykorzystywany w przekładniach pracujących pod średnimi lub dużymi obciążeniami,
  • API GL-6 - przeznaczony do pracy przekładni w ekstremalnych warunkach; rzadko spotykany.

Oleje przekładniowe zapewniają prawidłowe funkcjonowanie silnika nawet w najcięższych warunkach. Są stosowane zarówno w maszynach rolniczych, jak i przemysłowych. Zaleca się wymianę oleju po przejechaniu 80-100 tysięcy kilometrów.


Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Blog
RAI-BUD S.C.
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu